Avui,
després del «collage» d'idees a partir de la lectura del llibre
del que ja he parlat anteriorment, hem fet una posada en comú sobre
les dues qüestions següents: A qui serveix l'educació? Què és un
«zoquete» en l'educació física?
Les
respostes cap a aquestes preguntes poden ser múltiples. En la meua
opinió, la educació serveix a tot el món: homes, dones, xiquets,
joves, adults... A més, crec que es pot considerar una font de
principis i valors dins d'una societat, que millora pel que fa al
benestar, a les condicions de vida, etc. conforme millora l'educació
dels seus integrants. Però, serveix a tots per igual? Jo diria que
no. A pesar de veure difícil la possibilitat de que algú es
mantinga en un nivell zero «d'educació», aquesta no combina amb
tots per igual. Des del meu punt de vista, servirà de millor manera
a aquells que realment en vulguen traure profit i actuarà de
diferent forma en aquells amb condicions menys idònies per conviure
amb l'educació.
D'altra
banda, pel que fa al «zoquete» de l'educació física, per a mi no
deuria considerar-se així a aquelles persones que no tenen totes les
capacitats per a realitzar correctament una activitat com una treta
de voley, un llançament de tir lliure o marcar un gol de penal. És
cert que pot ser la seua capacitat d'aprenentatge i eficàcia
d'aquestes tasques siga reduïda però, en la meua opinió, serà més
«cap de suro» aquell que simplement no vulga ni intentar-ho o que
tinga una actitud incorrecta cap a la realització de la tasca. Pel
contrari, una persona que s'esforce i tracte de millorar alguna cosa
que no li surt, es podria considerar menys «zoquete» que l'alumne
passota, que prefereix estar assegut sense fer res, fent-se el
malalt, posant excuses, etc. i tot per no tindre ganes, alhora que
els demés tracten de realitzar la feina correctament. Aquestos són,
per a mi, els autèntics «zoquetes» de l'educació física.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada