Sens
dubte, un dels millors dies de l'assignatura fins ara, almenys per a
mi. Parle del dia dels pòsters.
Quan el professor ens va parlar
d'aquesta activitat no entenia molt bé quina era la finalitat, ni
tampoc sabia quin profit podíem traure dedicant un dia de curs a fer
una exposició amb pòsters sobre les nostres idees, ja que pensava
que aquesta no podia ser la millor manera de fer-ho. Aquell mateix
dia vam decidir els grups i inicialment vam pensar de fer l'activitat
sobre un tema que havíem tractat en classe, no sols en l'educació
del moviment, i que ens resultava prou interessant: els
estereotips. No obstant això, vam voler consultar-ho primer amb
el professor, i aquest ens va recomanar que ens centrarem en alguna
cosa més concreta. Va ser llavors quan vam decidir centrar-mos en un
estereotip més concret: el grassor, i més concretament en el
grassor com a ideal de bellesa.
El
primer que vam fer va ser reunir-mos per a parlar i buscar informació
sobre el nostre tema. Després de navegar per la web, vam trobar
certs articles i textos interessants d'on podíem traure benefici.
Així doncs, vam pensar que el millor que podíem fer era buscar
cadascú informació sobre un apartat concret del nostre tema, per a
després comparar els resultats obtinguts i ajuntar-ho tot per a
l'activitat final. Així va ser, cada component del grup va aportar
una serie de textos, frases i imatges amb les quals vam treballar.
Com que buscàvem ser originals, vam pensar en fer, a més del
pòster, un quadríptic explicatiu de la informació de la cartolina
principal. Per a millorar el disseny, vam decidir fer-lo a ordinador.
Ací teniu el resultat.
A
pesar d'estar satisfet amb el nostre treball, ara per ara haguera
modificat certes coses. En primer lloc, crec que deuríem haver fet
una xicoteta introducció al pòster sobre el tema que tractàvem, a
més d'incloure el nom dels components de grup per a que es vera
clar. A més, hauria citat els articles d'on vam traure la
informació, per a que cadascú poguera buscar-los per a ampliar
coneixements, contrastar opinions, etc., en cas que els haguera
interessat.
El
dia de l'exposició, vam tindre uns trenta minuts per a preparar el
nostre treball i penjar-lo per a que lluïra davant tota la classe.
Una volta tots al seu lloc, vam anar mirant, observant, i comentant
un a un els pòsters de tots els companys. Es van obrir debats, van
haver risses, confusions, i realment vam passar una bona estona.
Un
dels treballs que més em va agradar va ser aquest:
Tal
com es veu a la imatge, mostra l'evolució de les peses íntimes
femenines al llarg dels anys. Un factor important que s'aprecia en la
imatge és que cada volta són més menudes, destapant més el cos.
D'aquesta manera, ens van plantejar sobre si açò havia de veure amb
el concepte de llibertat i l'aspecte del cos, citant una frase que
hem va cridar molt l'atenció: «Ara que es pot anar a la platja
sense tindre que vestir calces, vestits de cos sencer, hi ha que
lluir un impecable bronzejat, estar prima i tindre cada cosa al seu
lloc. No sé que és preferible si banyar-se amb una brusa folgada
uns quants mesos o alimentar-se de rave i safanòries tot l'any».
A més d'aquest, també vam poder apreciar més pòsters que tractaven sobre el cos o la concepció del propi cos, el que diria que va ser el tema primordial de la classe. No obstant això, tots els treballs em van resultar interessants i treballats; ací, us deixe alguns més per a que pugueu fer-vos una idea, o recordar, com va anar aquell dia.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada