Com
es manifesta el sexisme en el moviment? El
sexisme es dona en molts àmbits. Dintre de la educació física,
parlant amb el meu grup puzzle, vam trobar diversos exemples: En
primer lloc, normalment són els xics els que presten més atenció a
l'assignatura, el que provoca que moltes vegades el professor/a
plantege les classes enfocades a ells i no tant a elles. En segon
lloc, si són els alumnes els que elegeixen els equips per a
qualsevol joc solen triar sempre als xics per davant de les xiques
(sols pel fet de ser-ho). També és molt habitual el tema del
llenguatge que, com en molt altres àmbits, és clarament sexista.
Per últim, el fet de traure balons per als xics i cordes per a les
xiques, deixar
que els xics ocupen l'espai central del pati i que les xiques tinguen
que conformar-se amb les vores, etcétera.
Bloc de l'assignatura Educació del Moviment, curs 2014-15, per Ferran Usó Boix.
dijous, 7 de maig del 2015
El sexisme
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada